2 maj 2012

Vårkänslor på Långö!

Hej!!
Både igår på första maj och idag har vi haft träning på Långö! Idag var det underbart väder och jag körde nu på eftermiddagen med Danne och Olof som ska spela Challenger ihop på lördag, samt Patrik som även han ska spela i helgen. Jag hade förberett en liten träning med lite transition och pass som jag tänkte vi kunde passa på och köra då det var HELT OCH HÅLLET VINDSTILLA!! Detta är verkligen ovanligt på Långö, och trots att det är väldigt nyttigt att träna i vind så är det ganska gött att få någon träning då och då när man kan känna sig lite hemma i sanden ;-)

För övrigt tycker jag det är väldigt kul att få träna med killar och då det alltid genererar i att jag får spela försvar vilket jag verkligen vill träna mer på! Blir ju även mycket shotanfall, vilket jag är sjukt dålig på och verkligen måste träna mer på, så det passar ju alldeles utmärkt! Men jag har märkt att man verkligen inte ska underskatta sin förmåga att anfall på herrhöjd, fick faktiskt till en del hyffsat snabba bollar som faktiskt gick neråt (!) och blockade till och med två bollar! Det bådar med andra ord gott inför damhöjden i sommar ;-)

Igår var det långärmat på, men idag funkade faktiskt T-shirten!

Träningsdags!
Kramkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar