19 maj 2012

Ute på marknaden once again..

Hej hej hej på er!
Idag har det varit en jobbig dag. Jag bestämde mig för att vila lite idag eftersom det är en endagsturnering imorgon. Jag har istället suttit och sökt jobb som en idiot! Var inte många veckor man fick njuta av att ha fått ett jobb ;-)

Nej självklart vill jag fortsätta jobba efter att sommaren är slut, och nu har jag därför börjat söka sjukgymnastjobb i Norge, dit jag planerar att flytta i slutet av augusti. Ni som sökt jobb nyligen vet ju att det nästan uteslutande används externa webbplatser för att "ladda upp" sitt CV på, problemet är bara att man inte alls laddar upp ett komplett CV, man skriver i ALLT för hand! Och i Sverige finns kanske 5-10 sådana här olika webbplatser, så har man väl laddat upp sitt CV så kan man återanvända detta igen. Åtminstone som mall. Men i Norge har varje kommun en egen sånhär sida. Många, många CV:n har det blivit idag för lilla Malin...

Usch vilken huvudvärk jag fick efter ett tag! Men förhoppningsvis leder allt slit till ett nytt spännande jobb! Tror iofs det blir lite lättare senare i sommar, nu vill de flesta ha tillträde i juni eller juli. Menmen, håll gärna tummarna för mig =)

Får jag inte jobb som sjukgymnast blir det ju förmodligen i tarmbranchen, vilket iofs inte låter helt otrevligt, men ändå... otrevligt!

Nu är det dags att kolla in duktiga Hannes och Steve när de spelar match mot Polen om vilka som ska få bäst seedning till FINALEN i OS-kvalet!! Hur grymt hade det inte varit att stöta på lite svennebanans när man åker till London i sommar ;-)
Detta är väl en monstergullig bild på vårt svenska landslag :D


Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar