9 maj 2012

Älgjaktssäsongen är i full gång här i Göteborg =)

Dagen började med en grov "försovning" haha! Jag har en förmåga att tänka att "jag vaknar nog runt 8-8.30 (som man kanske gör typ på helgerna om man har ett jobb eller en skola på vardagarna och är van vid att gå upp tidigt) men icket, jag vaknar inte förrän typ 10.30. Haha! Jaja, off to the gym! Och idag blev det sportlife som vi är sponsrade av och som har ett gym ca 100 meter från min dörr =) I like!
Hursomhelst, på detta lilla gym hände en väldigt trevlig sak! Det var nämligen så att jag skulle köra ben eftersom jag äntligen hamnat på ett gym som hade fri skivstång! Eftersom det var ett tag sen blev det inte så tungt tyvärr men 80 kg hasade jag på skivstången för att sedan köra mina favoriter; knäböj med hopp. Sagt och gjort, trögt gick det på sista repet men jag antar att det är det som är meningen.

Ett tag in i passet när jag kommit förbi ben-biten kommer en kille fram till mig och börjar prata! Han undrar vad jag håller på med för idrott osv. Och sedan säger han att han såg mig göra min benböjs-hopp och att det såg så himla roligt ut (alltså övningen ;) Väldigt glad blev jag för gym är ju inte min favorit och ofta ser jag nog ganska bitter ut ;p men nu hade jag gjort en övning som denhär killen tyckte såg rolig ut och ville pröva själv =) Klapp på axeln till mig! Lite tips fick han med sig, och förhoppningsvis ses vi kanske på gymmet igen och kan köra våra hopp tillsammans :)

Kvällsträningen blev av en annan sort, nämligen beach. Vi körde ute 19.30-21 och det var i kallaste laget för fötterna, men skön temperatur i luften. Vi körde mycket spelövningar coh fullt spel, jag körde med Danny idag mot Anna och Sandra. Många tajta matcher och roliga bollar blev det! Jag jobbar vidare med mitt hårda anfall som tycks ha gått och gömt sig, och fick värdefulla tips av coach Köhler.

Mitt under träningen hände en ganska rolig grej. Beachhallen (även utebanorna) ligger ju ute i Kviberg och därmed lite off. Baksidan består av ett litet skogsparti och helt plötsligt ser vi en fullvuxen älg som rusar längs med banorna i riktning mot skogen! I hasorna hade älgen en liten hund som sprang med koppel hängande efter sig i jakt på den stora älgen som såg helt livrädd ut! Hahaha! Detta var så roligt att se, men det allra roligaste var nog att typ 1 minut senare kom även matte springande efter de båda, i jakt på sin hund :D

Hahaha, ja ha en trevlig kväll allihopa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar