16 maj 2012

Nya sandsocks!!

Hej!Nyss hemkommen från träning i Kviberg. Det var Kajsa och jag som tränade med Sandra och Marianne, ett nykomponerat lag för turneringen i helgen. Coach Per hade match i sikte, so be it. Vi körde småmatcher från 16 poäng och vi fick alla små nycklar att jobba med personligen. Blev lite förvirrat med poängräkningen där ett tag också, det är verkligen något jag känner att jag ska göra bättre till nästa gång. De flesta som tränat med mig vet ju att jag gärna går in lite väl mycket i mig själv och mina prestationer (som jag sällan eller aldrig blir helt nöjd med) detta hände såklart även denna träning och det är därför aldrig någon risk att jag inte vill vinna en boll!

Men jag kände ändå att jag saknade dendär "matchkänslan" som det var meningen att framhäva i och med att vi körde från 16 poäng. Det ger såklart ingen effekt om man inte håller räkningen eller ens vet om ifall man har matchboll eller inte! Så skärpning med det från team Linde/Edebjörk till imorgon!

För övrigt gjorde utgjorde Sandra och Marianne ett ypperligt motstånd idag och vi fick verkligen slita ordentligt på alla bollarna och spela många riktigt jämna set!! Känslan av stabila mottag och pass fanns dock där, vilket var skönt såklart!

Idag körde jag i mina sprillans nya sandsocks som jag fått av Beachstore! Detta var min högra fot extremt nöjd över, jag har nämligen spelat i endast en beachsock under hela försäsongen då min högra varit sönder (köptes 2008 på beachcamp, så den hade ändå rätt många säsonger på nacken ;)

Sådana här fina fick vi denna gången, men en riktigt rejäl sula undertill så man knappt känner tjälen i marken ;-)
Såhär många förger kan man välja på!
Just nu finns just dessa sandsocks på erbjudande hos beachstore, något de kallar "Karins klipp", i samarbete med svenska proffsspelaren Karin Lundqvist.
"Karins klipp" hittar ni här och Karins fina blogg här.

Play safe!
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar