5 apr. 2012

Yrkeslegitimation och jagad av hundar..

Hej!Idag blev det en mycket bra morgonträning med Lucas. Det är så himla skönt att man börjar känna att man kan hantera vinden. All träning här har verkligen gett resultat som jag självklart hoppas kunna få användning av även i Sverige, där det kan blåsa upp riktigt rejält vissa tävlingar!

Just nu har jag faktiskt betalat min yrkeslegitimation (Lisa, om du läser detta... ja, jag är seg, men jag behövde iaf inte fråga hur man gjorde ;-) Kanske blir en riktigt sjukgymnast av mig snart då jag har två jobbintervjuer att klara av i nästa vecka :)

Janne och en av våra kompis-hundar =)
Jag är faktiskt lite öm i en benet efter en riktig luftfärd som Janne och jag var tvungna till och göra häromkvällen! Vi skulle stjäla lite internet av ett stort hotell som ligger granne med oss och jag hade kollat ut ett "perfekt" ställe utanför där vi kunde sitta och surfa. Det ända problemet med detta var att det perfekta stället låg innen i någons trädgård, en liten detalj som jag hade missat. Så vi parkerade vackert våra cyklar (också detta typ i hans rabatt!!) och klättrade upp i trädgården då Janne försiktigt påpekar att det står en liten hund och skäller på oss! Vi börjar kolla oss omkring och inser att vi är inne i trädgården ungefär samtidigt som 3 hundar skällande börjar springa mot oss! Med laptopen i högsta hugg och paniken växande slänger jag mig ner för den lilla betongveranda som vi sitter på, problemet är bara att vi parkerat våra cyklar nedanför, och student som man är är man ju mer försiktigt med laptopen än med sig själv!
Det blev inget internet dendär kvällen.

=)
Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Men klart jag gör! En stolt tant-lisa sitter nu här i umeå och ler! En klapp på axeln till dig!! Grymt oxå med intervjuer! Heja linde!
    Kör hårt nu sista dagarna!
    Kraam

    SvaraRadera