8 apr. 2012

Elektroniska problem och en hosta som vägrar ge upp

God eftermiddag! Igår valde min kära lilla laptop att krascha ner totalt. Den var trött och behövde vila något dygn, idag lyckades jag få på den igen, och jag hoppas innerligt att den håller tills jag åtminstone fått lön från mitt sommarjobb(?).

Till detta hör nämligen att min älskade, älskade ipod som jag säkert haft i 5 år nu, även hänger på en skör tråd. Tappat den i gatan och golvet x antal gånger genom åren och den har hållt ända tills för några månader sedan då jag tappade den på en isig gata i umeå. Skärmen ser man numera inget på, och spellistor går inte att önska, alla låtar spelas bara i en enda lång rad. Har ioförsig fått höra på en del otippad musik som jag glömt att jag hade, men det är ändå rätt störigt att inte kunna välja själv.

Ipods är väl ändå så himla 2003 så de kostar väl inte många hundralappar nuförtiden. Vägrar lyssna via mobilen jag tycker verkligen att det suger! Får kolla ipod-utbudet så fort jag kommer hem igen :)

Sedan ca 1,5 vecka tillbaka har jag även kämpat med en sjukt jobbig hosta!! Jag fick lite ont i halsen där över en helg, detta gick snabbt över, men hostan har verkligen klängt sig fast! Jag har verkligen aldrig haft hosta tidigare i mitt liv, och nu får jag nästan panikattacker! Träningarna brukar klara sig bra, men nattsömnen har inte varit den bästa tyvärr så jag hamnar ibland i lite zombieliknande tillstånd och vill gå och lägga mig vid ca 20.00 på kvällarna =/ Håll tummarna att jag blir av med detta snaaart!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar