29 mars 2013

Svenska kvinna, skatta dig lycklig

Tidskriften Avpixlat har nu konstaterat att svenska män är de mest jämställda i världen. I denna artikel menar man att den svenske mannen mer än gärna ”ställer upp” och hjälper till med olika hushållssysslor. 
Jag tycker det är mycket hedersamt av Mannen att först gå till jobbet, arbeta 8 timmar (och till skillnad från oss kvinnor så leker de inte med garnnystan och sover på sidenkuddar hela dagarna) och sedan när han kommer hem, ja, då ställer han faktiskt upp och hjälper exempelvis till med att städa, tvätta och annat "smått och gott".
Och detta trots att det står klart och tydligt i diverse religiösa texter att dessa sysslor är kvinnans ansvar (källa saknas till eventuella referenser av religiösa texter).

(Förlåt för alla parenteser men de är så bra för att förklara vad jag egentligen menar och jag råkar veta att jag har en del retarderade läsare så jag tror att de behövs.) (Och en sak till angående parenteser; jag har kollat upp detta med punkt och sådan grammatikskit och jag vet precis hur man ska göra, så om ni stör er på att jag gör fel, så gör jag faktiskt inte alls det.)

Min favoritbloggare Nanna Johansson på nöjesbladet uppmärksammade
denna fina och absolut ej förolämpande artikel


Ja, så nu kära kvinnliga läsare, om du kanske tycker att det verkar spännande med en lång, mörk främling, australiensk accent, eller kanske en rik asiatisk affärsman, tänk om!
Det är en helt vanlig jävla blek svenne som gäller.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. referenser av religiösa texter). <--- Första

    gör jag faktiskt inte alls det.) <--- Andra

    Jag tycker faktiskt du får öva lite till innan du skriver att du är duktig på parenteser och liknande //Olle

    SvaraRadera