8 mars 2013

Kära dagbok

Idag är det internationella kvinnodagen vilket känns helt naturligt och bekvämt. 
De senaste 364 dagarna har jag gått och gratulerat alla män jag mött på internationella mans-dagarna så idag var det trevligt att själv bli gratulerad.

Men kära dagbok, skämt åsido, jag bestämde mig för att ta reda på mer om denna sällsynta men uppenbarligen fascinerande art som anses så ovanlig att den fått en alldeles egen internationell dag.

Kvinnan. Av Malin Linde.

Kvinnor är skygga varelser. De bor vanligtvis i hål i marken och kommer främst fram för att jaga och föda barn.
Huvudföda är rötter och bär samt små gnagare som de fångar i fällor. De anses ha hög intelligens, och IQ ligger strax under övriga människoapors.

Vid parningssäsong klär de sig i granna färger, klättrar ut på stenar i vattnet och sitter där och flätar håret medan männen slåss om att få bli betäckare.
Kvinnor är dräktiga i 9 månader och föder oftast 1-2 barn, det kan dock bli större kullar.

Övrig klädsel är heltäckande svart tyg med öppning endast för ögonen, Kvinnan är mycket enkel i sin natur. Kvinnor undviker helst att dra till sig uppmärksamhet.

Flocken är uppbyggd i hierarki med en så kallad alfahona (feminist) i spetsen.
Kvinnan ägnar sig gärna åt sång och dans och används i vissa kulturer i underhållande syfte.

Om Kvinnor börjar tro att de är något, eller har något att säga till om, kan man klappa henne på huvudet och uttala långsamma, lugnande ord, varpå hon oftast underkastar sig.

Om man fortfarande är osäker på vad en Kvinna är, så kan man åka på Kvinnosafari, där man kan betrakta henne i hennes naturliga miljö.

Den klassiska alfahonan kan vara något mer svårtämjd än övriga Kvinnor,
och bör helst lämnas i sin naturliga miljö.
Nu hoppas jag att ni lärt er lika mycket som mig om Kvinnor, och kom ihåg; kunskap är det första steget vi måste ta för att kunna leva i harmoni med dessa fantastiska varelser.

Imorgon: kokosnötter.

1 kommentar: