6 mars 2013

Kära beachspelare

Som ni tidigare läst i min blogg så ser sommaren för oss beachspelare fortfarande ganska oviss ut. Sveab sliter som djur för att få ihop en svensk proffstour, och svbf sliter med att dela ut challengers över  hela landet. Under tiden sitter vi beachbums på våra (feta) rövar och undrar vad vi ska ta oss till.

Mitt mål för sommaren är naturligtvis att spela på touren och göra resultat där, men då det lutar åt att det inte blir så många deltävlingar som man kanske önskat, så försöker jag samla på mig pepp för att spendera mina helger på Sveriges stränder istället.

Ni börjar ju ha koll på mig nu kära bloggläsare, och vet att jag är förtjust i att göra listor, så här kommer en lista över anledningar att spela challengers i sommar! Vill ni läsa fler listor så har jag även skrivit en guide till hur man på bästa sätt fuckar upp sitt huvud (jag hade en bitter dag), den kan ni hitta här; http://malinlinde.blogspot.com.br/2012/07/malins-guide-till-att-fucka-upp-huvudet.html

Här har ni 8 anledningar att spela challengers i sommar!

1. Då man spelar challengers slipper man nervositeten av en hejjande publik runt omkring sig. På challengers är det i bästa fall en fiskmås och möjligtvis en utslagen spelare som ska lifta hem med domaren som ser på = ingen press!

2. På challengers får man ofta den extra utmaningen av sidovind i 15 m/s. Perfekt för den som gillar att värma upp med halmstadbagger under försäsongen, som lätt vinner baggerkriget i Apelviken!

3. På SBT kan det hända att man blir så bitter för att man får högst rankade laget i första matchen och sedan Karin Lundqvist med partner på looser-side att man super ner sig. Dagen efter då man är bakfull köper man sedan ett paket mjölk och två paket ballerina kladdkaka som man moffar i sig på läktaren, vilket resulterar i att man aldrig mer vill se ett ballerina. (Detta var faan 3 år sedan nu, har inte tryckt ett ballerina sedan dess!)

4. På Swedish Beach Tour händer det att man får pikar av speakern när man gör dåliga grejer. Exempel på detta är satelit, att han frågar om detdär slaget verkligen var meningen, eller att man tagit rekord i att dra ut trosorna ur stjärten flest gånger under en match. Något som enkelt undviks om man spelar challenger!!

5. Man kan få fina utmaningar i form av after-darkmatcher då stockholmarna tagit lunch från sitt gruppspel mitt på dagen, vilket resulterar i att alla andra får vänta ca 2 h på att de ska bli färdiga. Mysigt!

6. Man får många gånger möjligheter att förbättra sina regelkunskaper i och med de långa och ofta givande konversationerna med spelare då man i challengers får döma matcher själv. Förslag på spelare som mer än gärna hjälper en att förbättra sina domarkunskaper är Andreas Rågfeldt och Johan Rininsland.

7. Challengertävlingarna är ofta placerade så att man har möjlighet till bad efter eller mellan matcher. För extra känsliga spelare kan det även vara skönt att veta att möjligheterna att dränka sig själv efter en eventuell förlust är förhållandevis små, då man helt enkelt inte orkar gå 5 km ut i vattnet efter en challengerturnering.

8. Man behöver oftast inte planlägga sin uppvärming under challengerturneringar, då ett besök på toaletten kostar ungefär 50% av energin man har kvar. Detta beroende på att den ligger så långt bort att om man ska hinna måste man löpa i sanden på ca 85 % av sin maxpuls, vilket effektivt värmer upp både kropp och själ.

Jag hoppas verkligen att dessa punkter får er alla att se det genuint fantastiska med våra svenska challengers, och att vi alla ses där! ;-)

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar