13 feb. 2013

Apartamento 1504

Ni som följer min blogg har vid det här laget fått en liten insikt om livet i Brasilien, träningen, utflykterna, Fortaleza som stad. Vi som är här har ett litet talspråk; det som sker i Brasilien stannar i Brasilien. Jag vill ändå ge er en liten presentation av apartamento 1504, och människorna som bor här.

Carl är en stört energisk kille. Hans bästa ord är "stört" och han är stört cool. Carl är hungrig jämnt och det tål att nämnas igen att han har mycket energi. Vi funderade först på att göra ett rastschema för Carl, där vi andra tre turas om, men eftersom vi (främst jag och Martin) inte är speciellt energiska så gick idén i stöpet. Ett annat bra alternativ blev att Christoffer Lewin och Carl ger sig ut på små äventyr på eftermiddagarna, då Lewin upplever ett liknande problem i Zungahouse. Slutet gott allting gott :)
För övrigt är Carl en stört bra beachspelare och övriga herreliten bör se upp för Carl om han bestämmer sig för att lira på de svenska beacherna i sommar!


Mia "krabban" Hedgärde och jag går way back. Partners in 2010, och hon och jag debuterade på Swedish Beach Tour tillsammans! Krabban läser till marinbiolog (det är dock inte därav smeknamnet kommer, utan istället Björn Huitfeldt som hittade på detta smeknamn när Maria hade bränt sig lite i solen och förmodligen såg ut som en kräfta, men ja, Björn är ju inte vassaste kniven i lådan).
Maria förgyller våra dagar och kvällar med information om världshavens fiskar. Igår fick vi lära oss om en som kan skjuta ut halsen upp till halva sin egna längd och på så sätt fånga sin mat. Tack Maria!!


Martin som är född på 90-talet är lägenhetens definitivt yngsta invånare, både om man ser till intellekt, mognad och ansvar! Det är dock något som får denna unga man att verka äldre än vad han är, rent kroppsligt.
Martin har inte stretchat sedan tidigt 90-tal och är extremt stel i höfterna. Detta resulterar i smärta vid t ex uppresningar (något jag ofta kom i kontakt med då jag arbetade på ålderdomshem) och även knak och knäpp från höftområdet (och även andra ställen i kroppen)! Tur för junisen att han bor med en sjukgymnast som är erfaren inom området åldersrelaterad höftsmärta så vi kan få bukt med hans nedsatta funktion tills säsongen -13.

Vi får väl se om någon av dem anmäler sig frivilligt att skriva ner några rader om mig, trots att jag har stört bra självinsikt kändes det fel att skriva om sig själv.

Stort tack till mina fina roomies. Ni (vi) är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar