31 okt. 2012

Bantning and other such things

Hmm, ja, ibland när jag har lite tråkigt på jobbet så händer det att jag sitter och läser på aftonbladet.se. Har jag synnerligen tråkigt så går jag ibland in på deras "hälsosida", där brukar man kunna få jävligt många roliga tips på hur man bland annat ska gå ner i vikt.

Exempel på dessa tips är typ; "När du blir sådär innerligt sugen på en chokladbit att du bara inte kan kontrollera dig längre, och nästintill känner chokladsmaken i munnen, häll då upp ett stort glas stärkande vatten. Det lurar hjärnan till mättnadskänsla i flera timmar, samt ger dig ny energi att koncentrera dig på annat än godissuget."

Eller; "Istället för att äta en gräddig efterrätt var dag, lägg till en extra grönsak vid varje måltid. Välj gärna paprika, morot, eller annan färgstark grönsak, som med sina vackra färger kan lura hjärnan att det egentligen är något sött du stoppar i dig. På samma gång får du i dig massa med vitaminer och fibrer som håller dig mätt längre =)"

Uuungefär så.

Hur som helst, idag när jag gick in på denna sidan så tipsade de om att man (ifall man blev trött på detdär stora mättande glaset med vatten) kunde göra en lättare efterrätt bestående av bär och lättkesella..
Blev sjuukt sugen på alla de goda smoothiesarna jag gjorde på blåbären som pappa plockade i somras! Sagt och gjort!

Visst blir man sugen på ett stort glas vatten!?
Senare ikväll är det beachvolleyträning! Igår körde jag dubbla pass med gym + löpning och sedan beachvolley. Var inte så snabb i sanden på kvällen! Har nu lovat mig själv att träna mer efter min personliga förmåga och spar dubbelpassen tills ljusare tider ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar