29 okt. 2012

Om en annan tid

Det är faktiskt ganska jobbigt att spara pengar. Jag har aldrig varit speciellt bra på det, samtidigt har jag aldrig någonsin inte haft råd med saker som jag vill köpa. Just nu när jag bor här i Oslo endast för att spara pengar märker jag att det faktiskt är ganska slitigt. Jag har blivit helt knäpp när det gäller att räkna efter vad saker kostar, går typ ständigt och oroar mig för hur mycket pengar jag gör av med, och blir helt förtvivlad när jag måste betala hyra osv. Inte kul. Jag har inte köpt några vantar än, för jag tycker att det är en onödig utgift!! (Det snöade idag..) Det är knäppt.

Denna månaden får jag dessutom bara min sjukgymnastlön och inte vårdbiträdes-lönen, eftersom jag endast jobbat som vårdbiträde i oktober, och den lönen kommer en månad i efterskott.

Som sagt, man har inte så speciellt kul liv när man försöker spara. Detta leder ju naturligtvis till att jag saknar en hel del saker därhemma.. Jag tycker nämligen att tiden verkar gå liite fortare när man längtar efter något!

Självklart längtar jag efter min mamma! (Pappa också)


Jag längtar efter min syster och vår sommarstuga på Öland... Där tillbringade jag alldeles för lite tid i somras pga jobb och en viss tävlingssäsong...
Jag saknar gos och kel
Jag saknar min lilla mormor <3

Jag längtar efter mina fantastiska vänner från pluggtiden =D

Många fina minnen (och luckor..!!)
Måste jag skriva att jag längtar efter beachvolley..?

Denna sport är upphovet till många av mina bästa minnen, och en stor drivkraft
i mitt liv just nu :)
Men före man vet om det har hösten tagit slut, det nya året är här med nya utmaningar och äventyr. Och fram tills dess får man se till att hälsa på dem man tycker om bäst, drömma och planera för framtiden, samt äta mycket choklad.

Ny vecka, nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar