26 okt. 2012

Träning i Abox

Hallå allihopa, everybody!

I måndags hade vi en bra träning i beachcentret utanför Oslo, Abox. På måndagar tränar vi med Vegard Hoidalen och Petter Björbäck. Vi fokuserade på armdrag, och trots att jag gått flera utbildningar i "deliberate practise" så älskar jag att nöta. Vi bara upprepade och upprepade, och avslutade med lite spelövningar.

Till saken hör också att jag kan ha Sveriges sämsta armdrag, och vill verkligen utvecklas på detta område. Bara efter en träning kändes det mycket bättre, och trots den otroligt tunghoppade sanden i Abox så fick jag på lite spikes i vinklar som tidigare känts omöjliga.

Nu väntar bara den feta utmaningen att hålla denna teknik under resterande träningar, 75% av träningen handlar om att TÄNKA på vad man gör!!
(eventuella siffror i blogginlägget har inga vetenskapliga anknytningar).

Jag brukar vara duktig på att träffa bollen högt i
hoppserven. Nu väntar bara anfallet också!
Trevlig helg på er, otippat nog ska jag jobba..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar