19 okt. 2012

Musikens makt

Precis då jag børjade blogga skrev jag ett mycket omtyckt inlægg som handlade om vad før slags musik jag lyssnar på nær jag trænar, och jag gav æven några exempel på varfør jag væljer just denna musik. Hær var mina top-3 anledningar till varfør jag ofta lyssnar på R'N'B och hiphop på gymmet.

Top tre anledningar till att jag lyssnar på hiphop
  • 50% för att jag ÄLSKAR att se tjejer i bikini som skakar rumpan i min fejja när jag ser på musikvideos! (vem gör inte det..)
  • 40% för att texterna handlar om MIG! Hur jag ser ut när jag dansar, hur mycket artisten i fråga älskar mig, hur fin jag är, hur breda mina höfter är och hur snygg rumpa jag har.. etc. (c'mon alla gillar vi smicker;)
  • 10% för att jag är skitdålig på att rappa, och lyssnar jag på annan musik händer det lätt att jag sjunger med i texten och skapar en dålig stämning på gymmet. Detta undviks effektivt med rap!
Men det finns faktiskt ytterligare anledningar till att jag væljer att lyssna just på denna musik och en ær vikten av vad før slags signal man ger ut via sina låttexter. Hær ær några herrar som verkligen væljer sina ord, och som førsøker førmedla sitt stød før kvinnors kamp før jæmstælldhet på ett mer eller mindre klumpigt sætt.
  • This bitch laying next me, she look like Cassius Clay
    Gotta get outta here before she asks me to stay
    I don't know how I got here in the first place
  • She had a banging body but she had the worst face (Vinnie Paz uttrycker vikten av att se inre skønhet) 
  • We gonna make our bitches working on the floor
    Wanna see my sexy ladies screaming give me more
    Yeah we can turn this club around
    Gonna burn it, burn it down singing (R.I.O støder alla kvinnors rætt att arbeta och sjælva tjæna pengar)
  • I don’t play football but I’ve touched down everywhere
    I don’t play baseball but I’ve hit a home run everywhere, everywhere
    In Romania she pulled me to the side and told me Pit you can have me and my sister
    In Lebanon yeah the women are bomb
    And in Greece you’ve guessed it the women are sweet

     (Pitbulls antirasistiska budskap menar att vi inte bør se grænser før kærlek)
Ibland menar man så rætt, men det blir så fel. Det vet ni ju alla som læser denna bloggen =)
 Nu får jag ønska er alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Musiken räddade dig från idrotten? Eller hur var det nu?

    SvaraRadera