6 okt. 2012

Norsk för nybörjare

Kjære dagbok

Idag har jeg fåt klagomål på min journalförelse. Det er mine ikke-norske medarbeider som har skicklige problemer med att kjönne min brede svensk. Jeg har selvføgelig tidligere skrivit journaler på så kallad svorsk, men har i og med dette klagomål begynnt til og skrive helt på norsk. Det kan godt se såher ut:

Lisa trent balanse . Kan stå uten og holde seg med hendene sine, men begynner til og tappe balansen sin då hun lucker øynene. Har dermed førhøyd fallrisiko då hun er oppe på nattetid.

Katrine gångtrener i hallen. Hun har ikke noen god rullatorhantering, uten skjutser rullatoren sin langt framför seg. Katrine pleier at ha problemer med fotisettning da hun nekter til og ta av seg finskoerne sine ved trening.
Emmy var nare til og falle idag då vi trente beinstyrke. Hun klarade 9 benbøj men begynnte til og svikte i den sista. Klarade nett og jevnt til og sette seg ned på stolen.

Johanna vil lere seg at go med stock. Tidligere slag har gett hun høyresidlig svaghet og nedsatt kognition. Hun har problemer med og ta instruksjoner och blir lett sint då treningen ikke vil go hennes vei.

Ja mina venner. Det er ikke sån at jeg er synsk på noe vis, men jeg har en følelse att dette er noe dere skal vite att fysioterapeuterna kommer til o dokumenter om dere når dere blir eldre J

Ps. Navnen i journalerna er fiktiva og har ikke noe med varendre eler med meg og gøre. Spesielt ikke med meg. D.S
Om dere har svårt til og kjönna dette inlegg, så kommer en norsk-svensk ordlista her:
  • Alfakrull = @
  • Rusbrus = alkoläsk
  • Brilleland = synsam/specsavers
  • Pupper = bröst
Lycka till med ev norsk journalföring!

3 kommentarer:

  1. hehe väldigt bra svorsk tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Ska försöka att ta gympaskorna på gymmet nästa gång istället för klackarna....

    SvaraRadera