8 okt. 2012

En kärleksfull gåva..


Detta är en av reklamerna som jag ser varje morgon när jag läser dn.se. Den får mig alltid att stanna upp och jag blir alltid lite varm på insidan och sjävklart saknar jag mina kissar därhemma lite extra.

Men wwf har faktiskt helt rätt. Hur många gånger behöver man inte köpa en present till någon som verkligen har allt? En polare, mamma eller ett syskon? Det är faktiskt en jättebra gåva att ge bort, och det finns ju självklart massa olika att välja på.

Jag är faktiskt djungelfadder och jag har varit det i säkert 5 år nu. Jag skänker 100 kr i månaden och det måste nästan ha blivit en biljett till Brasilien som jag har skänkt bort vid det här laget!

Tänk att en lycklig apa ska få åka till Brasilien!! Undan från skövling och tjuvskyttar och annat som kan hindra en enkel apa från ett chill liv.

Min poäng är; hjälp wwf att bibehålla mångfalden vi har på vår vackra planet!!
Tillsammans kan vi skicka en massa apor till Brasilien!

Sov gott nu mina kära :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar