3 aug. 2012

Underbara OS!

Nu är vi tillbaka från 3 fantastiska dagar i London!
Jag reste dit i måndags kväll med min pappa, lillebror samt Mange. På Tisdagen och onsdagen var det inomhusvolleyboll som gällde i den stora arenan Earls court. Först såg vi de brasilianska herrarna mot Ryssland och efter det var det Storbritannien mot Australien. Brasilien och Australien stod som vinnare tillslut. Den brasilianska liberon var nog den som imponerade mest på mig!! Shit vilka servomottagningar och försvar han langade upp!! Tummen ner blir det nog för alla servemissar som herrarna gjorde. Var säkert 30% miss under båda matcherna.
På onsdagen var det damvolleyboll på schemat och då var det först Japan mot Dominikanska republiken och sedan Ryssland mot Algeriet. Som väntat blev båda mathcerna 3-setare.

Torsdag morgon gav jag mig iväg till Horse Guards Parade som är en mäktig arena mitt i centrala London och som rymmer 17.000 besökare! Det var dags för ytterligare 4 beachvolleybollmatcher! Första matchen fick jag se Lettlands Plavins/Smedins vinna relativt enkelt över hollänska Nummerdor/Schuil. tråkigt att holländrana inte fick till riktigt det spel som de har i sig. Andra matchen var Allison/Emanuel mot Italiens Nicolai/Lupo =) Bra match som brassarna kunde vinna med 2-0!

Detta följdes av två dammatcher mellan Nederländerna/Argentina samt Italiens Cicolari/Menegatti mot Canadas Martin/Lessard tror jag de hette! 1.70 samt 1.66 långa tjejer som imponerade sjukt mot de långbenta italienskorna! Kul!

Efter en lång resa hem var det dags för jobb idag, fredag, och sedan bär det av till Götet för en challenger tillsammans med Åsa Eriksson!
Tuff vecka och helg, och det är bara att bita ihop, för nästa vecka är det mer jobb och sedan tävling i Umeå!

Här kommer bilder från London =)
Min lillebror tyckte att Herrera/Gavira såg ut som Ali G :P

Jag bredvid världens längsta man =)

Earls court rymde 17.000 personer!!


Danskillar- och tjejer på Horse Guards Parade =)

Även horse guards var väldigt stort!

Jag fick bland annat se Alison/Emanuel mot Nicolai/Lupo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar