20 aug. 2012

IKSU Beach is fucking everywhere!

Hey hey hey!

En lång och spännande säsong är till slut till ända. Många matcher har spelats, med många sköna vinster och några sura förluster som resultat.

Man skulle kunna säga att säsongen 2012 har varit IKSU Beach's säsong. Många många av de svenska toppspelarna spelar för IKSU Beach, men många av de som slår underifrån och börjar sticka upp huvudena har också Umeå. Mer Beach. på tröjorna!!
Detta syns ju såklart både i Challenger och på touren, och framförallt syntes det på SM i Falkenberg då IKSU imponerade stort!
  • Mixed-SM guld (Sanne och Roland)
  • Veteran-SM guld (Pia och Rebecca)
  • Veteran-SM silver (Mia och Kerran)
Även i senior-SM har IKSU visat framfötterna då hela 5 spelare på damsidan och 5 på herrsidan spelade kvartsfinal (5:a på SM).
  • Jenny/Sigrid
  • Fanny/Viktoria
  • Jag och Tadva
  • Simon/Adde
  • Mange/Micke
  • Björn och Martin
Björn Huitfeld har för övrigt tagit två silvermedaljer på Swedish Beach Tour i år, en i par med IKSU-spelaren Simon Ekbäck!
Jag, Jenny och Sigrid har sammalagt spelat i 4 semifinaler under säsongen (av 6 deltävlingar), varav jag kom trea på SM och Jenny/Sigge kom trea i tourfinalen!!
Det känns helt sjukt att en så liten klubb ända uppe i Västerbotten kan leverera sådana duktiga spelare! Jag är jätteglad och stolt över att tillhöra en klubb med så många av sveriges elitspelare =)

Jag saknar Umeå jättemycket och ser verkligen tillbaka på min tid där med så sjukt mycket glädje! Många av mina allra bästa vänner har jag träffat i Umeå och för tillfället känns det som en av få städer i Sverige som jag kan tänka mig att flytta tillbaka till.

Nu är det dock så att framtiden verkar ha annat i kikaren för mig, och jag får nöja mig med att hälsa på lite då och då hos SVERIGES FETASTE BEACHVOLLEYBOLLKLUBB! =D

Vart jag mig i världen vänder...


Står jag här med tomma händer

Längtar efter något

Som kan rädda mig..

Umeå. Mer beach!!!




Ps. Det verkar ha gått rätt bra för dendär Björn Berg också ;-). Ds.

Keep up the good work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar