23 aug. 2012

Hakuna Matata


Ni som känner mig väl (eller kände??) vet att "Hakuna Matata" verkligen inte är ett ordspråk som jag skulle använda mig av. (Visst betyder det typ "slappna av, allt löser sig")?? Annars kan ni bortse från hela detta inlägget. Om det betyder typ fånga dagen eller nån sån skit.

Hur som helst. Jag vill gärna komma från detta ordspråk som jag uppenbarligen inte har en aning om vad det betyder till mitt eget liv och min framtid. Jag har nämligen sedan ett tag tillbaka haft en ganska oviss framtid, något jag inte direkt har njutit av. Jag är ett kontrollfreak ända ut i fingerspetsarna, och gillar att planera och ha koll på saker (jag använder inte kalender, det är för dementa).

Nu var det dock så att jag gärna ville flytta till Norge för att jobba ihop lite pengar för mina ännu mer ovissa planer (flytta till något varmt ställe). Jag hade inget jobb i Norge. Jag hade ingenstans att bo i Norge. Men jag köpte en billig tågresa från Stockholm, kommer ju dit efter Åland. Skulle allså ta med packning för ca 4 månaders vintersäsong i Norge först till Åland och världstour-kvalet. Fantastic!

Hur göra? Hakuna Matata? :S
Det kanske blev så att 23 års planering av liv in i minsta detalj gjorde att själva hjärnan kokte över och det fanns liksom ingen drivkraft kvar i gröten som numera är min hjärna. Jag ville inte planera mer, jag hann inte under min hektiska sommar, och lämnade bara allt åt slumpen.

Nu blev det dock så att några speciella människor kom från ingenstans och bara räddade mig helt och hållet! Har mina år av planering (för mig och andra) äntligen betalats tillbaka?

Pappa känner nämligen ett par vars dotter bor i Oslo. Det var ju ett long shot, men han hörde med dem om de inte skulle dit i höst och kanske kunde ta med lite baggage till mig. De ska åka dit nästa torsdag! Hur jävla underbart är inte det? Samma dag jag själv reser dit! Tack för besparingen av x antal ryggskott samt en eventuell stroke på stockholms centralstation! =)

Min lillebror ringde även och sa att hans sambos skulle flytta ur deras lägenhet och det finns allså plats för mig! De bor i en lägenhet mitt i centrala Oslo och vill jag bo där september ut så går det bra.

Jag har även fått min norska autorisasjon (norskt sjukgymnastleg) och även om utsikterna för att jobba som sg inte ser fantastiska ut så har jag iallafall möjligheten. Vi vet alla att jag kommer sluta som banaskalare, but a girl can dream...

Jag vet att mina inlägg brukar ha fantastiska poänger, men jag tror det enda jag kan bjuda på just nu är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar