30 juli 2012

Trea på SM =)

Efter ännu en kanonhelg, denna gång på Skrea Strand i Falkenberg, fick Tadva och jag stå på pallen!! =)
Många roliga och jämna matcher, och åteigen fick vi visa hur bra spel vi har i oss!

Efter första gruppspelsmatcherna stod vi slutligen som ettor i gruppen. Därefter lottades vi mot mina klubbkamrater Sofia Wahlén och Susanna Nordengren som hade "skrällt" i sin grupp och tagit sig vidare som tvåor! Efter vinst med 21-12 i första set började dessa donnor att spela på riktigt och Tadva och jag blev riktigt skakiga! Vi förlorade andra set med 22-20 och fick därmed spela vår första 3-setare i SM. efter att ha följts åt till 10-10 fick vi en rejäl kick av en tillströmmande hejjaklack och kunde ta hem matchen med 15-11 i tredje set. Skööönt!

Detta innebar att ytterligare IKSU-spelare väntade i form av kvartfinal mot Jenny/Sigge. Detta var femte gången i sommar jag mötte Sigrid och fjärde gången i par med Jenny :P
Tadva och jag var taggade till tänderna och kunde ta hem matchen med 2-0! Lycka! Vi var på pallen återigen!!!

Anna&fia väntade i semin och detta är ett lag jag mött några gånger förut, utan framgångar.
Tadva och jag bestämde oss för att ta fram spelet vi hade sist vi var i semi mot Tora och Karin då vi spelade riktigt bra! Vi tappade tyvärr första set, men efter riktiga dunder-servar av Tadva i andra set kunde vi dra det till ett avgörande! Efter att ha följts åt till 10-10 kunde vi dock inte hålla ihop det, och fick nöja oss med en bronspeng.

Detta var dock första gången för oss båda att ta en pallplats på SM, och jättekul att vi kunde göra det tillsammans, efter bara 3 turneringar ihop i ryggen! =D Tack Tadva för två riktigt roliga helger, jag hoppas det blir fler! Nu ska Tadva återförenas med sin ordinarie partner Hiske och jag ska spela med Åsa Eriksson. men som man brukar säga; ombyte förnöjer =)

Till slut vill jag passa på att tacka alla som stöttat och hejjat på oss under dessa två helger! Föräldrar, syskon, vänner och klubbkamrater!! Ni anar inte vilken kick det är att höra hejjaropen! och tack så mycket för alla fina bilder och grattisönskningar =)
De är guld värda trots en bronsmedalj! =)

Bilderna är tagna av superduktiga fotografen Jakob Birgersson. Ni hittar hans hemsida här.




Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar