9 juli 2012

5:e plats på andra tourstoppet


Hej på er!
Helgen har varit den bästa på länge får man verkligen säga. Vädret var bra, molnigt men varmt, matcherna var jämna och arrangemanget var helt fantastiskt! Jag tror att många av spelarna speciellt uppskattade den goda maten vi bjöds på!! Tack Båstad för detta och alla trevliga arrangörer!

Kerran och jag fick ju återigen börja mot Tora/Karin, tredje gången för mig i år och vår andra tillsammans. Vi lyckades pressa dem bra i serven och spelade bra, men de är ju strået vassare får man säga =) Vi är nöjda över att vi hängde med hyffsat bra iaf!

Återigen blev det "looser"-morgonmatch kl 8!! Precis som i Göteborg stod team Jenny/Sigge på andra sidan nätet, men denna gången hade vi bestämt oss för att det var vi som skulle gå segrande ur bataljen! Vi höll oss perfekt till vår taktik och med bra press i serven och stabil side-out lyckades vi knipa segern i två raka set! Yess! Detta innebar ju ännu en match på eftermiddagen och nu var det Åsa/Lini som stod för motståndet.

Återigen lyckades vi hålla oss till vår taktik och med en riktigt bra och överreskande (?) hejjaklack tog vi första set lätt (21-12)
I andra set var det dock något som hände (jag började spela riktigt kasst) en massa serve gick ut, vi missade side-outen och ja, shit happened helt enkelt. Jag tror setet gick till dem med samma siffror denna gång. Även i tredje set var de för starka och vann övertygande. Usch, dendär matchen var vi inte glada över efteråt, och som min norska vän Cindy sa om sin egen (liknande) match; det var som om någon släckte lyset.

Jaja, Åsa Eriksson är nog den spelare jag spelat flest tresetare mot i hela min imponerande karriär och jag tror bannemig att jag har förlorat dem allihopa.
Åsa, om du läser dethär;  jag har jäääävluskt många 3-setare att ta igen i framtiden så passa dig ;-)

Här kommer lite bilder från helgen;
Vi hängde med till slutet av setet iaf =)


Denna gillarrr jag!!! =) Älskar sånahär bilder med lite
 "jag förlorade bollen-miner" =D
Vinst-skutt!


STOR kram till er alla, och särskilt ni som tittade på matcherna på webben! Fick höra idag att flera på mitt jobb hade suttit och kollat, så himla grymt glad blir jag =) !!!

1 kommentar:

  1. Haha, det är ju därför man har sin lilla taktikbok som man plockar fram i tredje set ;-)

    SvaraRadera