4 juni 2012

Final!

Dags för en liten brainstorming efter helgen!Nästan direkt efter jobbet i fredags slängde jag mig på tåget mot Göteborg för att på lördagen spela challenger i Apelviken. Det var ett blåsigt och svinkallt varberg som väntade på lördagen, och faktiskt första turneringen som Kajsa och jag spelat i vind.
Gruppspelet tog vi oss igenom utan några problem och så även kvartsfinalen.

På söndagen väntade semifinal mot Lina Norgren/Emma Spetz som inte direkt är kända för att ligga på latsidan i match. Det blåste om möjligt mer än dagen innan och de flesta gick över till underarmsserve, då det var svårt att kontrollera bollen då man kastat upp den i vinden. Detta gjorde dock inte M. Linde, då hon kan vara sämst i världen på att underarmsserva. Blev en del miss, men de som satt var faktiskt ganska bra. Efter tre slitiga set stod vi dock som segrare! Wiie! Jag tror aldrig att jag har slagit så många bollar med knuten näve som under denna turnering! Gick liksom inte att träffa bollen annars! Galet.

Vår första final! På andra sidan nät stod den minst sagt rutinerade Anne-Lie Andersson och förra årets komet Anna Åsberg! Men vi kände verkligen att är det någon gång man ska ta dem så är det ju i detta vädret!
Ett set av tre vann vi, men fick till slut ge efter, och nöja oss med en andraplats.

Många bra och slitiga matcher ändå, och två nöjda tjejer!
Nu gäller det att ladda om direkt, på fredag bär det av mot Böda =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar