23 juni 2012

För den som känner sig tveksam på hur man egentligen ska göra..

Nu blev det ju så höromdagen att jag fick ett alldeles eget litet blogginlägg tillägnat mig, från mina kära norska vänner Janne och Cindy! I inlägget listade de saker som de tyckte var bra och dåligt med Sverige (det mesta bra handlade om mejeriprodukter=) efter att ha spenderat några dagar i Stockholm.

Jag vill därför mer än gärna tillägna dessa två damer, samt flera andra exemplariska norska vänner, ett litet inlägg!

Det är nämligen så att jag vill tacka alla dessa människor, ja, hela det stora landet i väst för deras utomordentliga påhittighet.
Det har ju alltid varit så här i Sverige, att vi har drivit och skojjat lite med norrmännen, och menat att deras hissar inte går lika högt upp som våra här i Sverige, att de inte riktigt är de vassaste knivarna i lådan, att de inte har alla hästarna i hagen eller att staketet är helt, men grinden står öppen. Ni förstår vad jag menar.

Så sent som igår fick jag dock bevis på att Norge nu faktiskt har tagit tjuren vid hornen, och äntligen börjat göra något åt saken!

De har nu börjat bifoga noggranna instruktioner, även för de allra simplaste göromål, allt för att underlätta de annars så svårförståeliga vardagssysslorna för sina landsmän.

Norrmännen har numera instruktioner på flaskorna "Vend flasken för bruk". Detta för att man snabbt och effektivt ska förstå att man måste vända flaskan för att få ut innehållet. På dethär sättet behöver norrmännen aldrig mer gå törstiga!
Ni vet ju de flesta av er att jag planerar att flytta till Norge då mitt sommarvik går ut, och jag kan helt och hållet ärligt säga att jag numera inte är det minsta orolig för att något ska gå galet! Jag utgår nu helt från att liknande instruktioner finns på samtliga varor i Norge.

Stor kram på er alla! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar