28 feb. 2012

SM

Kära dagbok.

Jag har precis ringt och bokat rum på Hotel Strandbaden i Falkenberg. Det är nämligen så att SM i beachvolleyboll kommer hållas där i år och inte i Malmö som de senaste 2 gångerna. 27-29 Juli är det som gäller!

Anledningen till att jag kan lyxa till det med en natt på Strandbaden i sommar är att förra året hade jag extrem tur (var extremt smart?)

Det var nämligen så att jag även då hade förbokat rum på hotellet, men insåg ju såklart när helgen började närma sig att jag inte skulle ha råd med detdär, så jag ringde snällt upp för att avboka. När jag fick prata med receptionisten så hann hon berätta att de hade en stor vattenläcka på hotellet och jag kunde tyvärr inte komma och bo där i helgen, innan jag hann tala om mitt verkliga ärende!!

Men GUD så tråkigt tänkte jag och spelade med som om jag vore ledsen och inte alls hade tänkt avboka. Jag erbjöds istället en frinatt på hotellet någon annan gång om jag ville komma tillbaka. Jag hade inte samvete att låtsas-bli-arg på den stackars receptionisten, utan tyckte ju att det var helt lugnt att jag inte kunde komma just den helgen. ;-) Hon var nog väldigt glad över det, jag kan tänka mig att det var många sura miner från andra håll.

Och så mina vänner, skaffar man sig en frinatt på ett hotell som annars tar ca 2500 kr/natt.
Se och lär. 

Här spelas SM















Brukar bli en blåsig historia!














Nu är det dags för mig att cykla upp till min gamla skola för att luncha med mina mycket saknade fd. klasskamrater, sedan är det dags för benen att få sig en rejäl omgång i gymmet!

Au revoir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar