14 feb. 2012

Ingen har väl dött av lite Hepatit..?

Hej på er!
Nyss hemkommen från beach och gym, man kan väl sammanfatta båda träningarna med Snälla, skjut mig i huvudet! Stackars Isak fick stå och planera sin middagsmat medan Jenny och jag flåsade mellan bollarna. Jag fick även till några riktigt legendariska bolltoucher, bl a en uppochnervänd bagger. Ni får själv klura ut hur den såg ut ;-)

För övrigt har jag bokat tid för vaccinering till imorn. Om det är någon som inte vet det så ska jag åka till Brasilien om lite mindre än en månad, och jag har länge tänkt att jag borde kolla upp om det är någon vaccinering jag saknar inför resan. Men ni vet ju själv hur lätt det är att tänka -Äääääh jag väntar tills jag är liite mer stressad..! och så ringer man till h-c och de säger att det är för sent att få vaccineringen. Måste tydligen ha 2 sprutor innan man åker och det ska vara en månad emellan. Tjoss!

Hursomhaver, det fanns tydligen något slags sätt att fixa till detta ändå. Och i sann studentanda frågade jag naturligtvis vad detta kalas skulle kosta. Detta för att effektivt undvika hjärtinfarkt vid betalningstillfälle och medan sköterskan i luren tjatade på om vad alla sprutorna skulle kosta satt jag redan och googlade "Hepatit B + dödlighet".

Helt seriöst så verkar det inte vara så jävulskt allvarligt, de flesta återhämtade sig iaf verkade det som. Så det är ju skönt att veta ifall det skulle stå "ERROR" i kortläsaren imorn. :)

Håll tummarna för mig och min lever i fortsättningen!

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar