17 feb. 2012

Konsten att skriva CV när arbetsmarknaden är död

Kära dagbok

Gårdagen spenderades halt då jag råkade göra illa foten under onsdagens träning. För tredje gången i rad befann sig dock leg. Sjukgymnast Björn Huitfeldt på banan bredvid och kunde snabbt linda min stukade (?) fot. :D Tack Björn!! Då jag börjar tjäna pengar ska jag def anställa dig som personlig sjukgymnast.

Idag har jag ägnat min förmiddag åt att ringa på jobbannonser (eller kontaktannons som jag råkade kalla det när jag ringde en arbetsgivare! Oops :D) och låta lyrisk över alla jobb som finns, samt att registrera CV:n i olika databaser. Jag förstår verkligen att det är chill för arbetsgivarna att läsa CV:n som är inlagda på detta sättet, men kan de åtminstone använda samma databas så man slipper göra om skiten 33 miljoner gånger?

Jaja, verkar inte direkt vara svårt att få sommarjobb, däremot har jag ju det djävulska dilemmat med att försöka samordna jobbet med min blygsamma beachvolleybollkarriär. Satsar man mot tour-spel i sommar så gäller det ju att ha fre-sön fria, och inte nog med det, DU VET INTE VILKA FREDAGAR! :) Jag har testat många olika sätt att försöka flika in detta till olika arbetsgivare, men det känns inte proffsigt att det första man frågar är hur mycket man får ha ledigt :)

Oh well. Vi får väl se om mamma & pappa får sponsra min satsning ännu en sommar ;-)
För övrigt tycker jag att svenska CV:n borde kunna hottas upp litegranna. Varför är vi så blygsamma?
Såhär ska ett riktigt CV se ut!

Att skriva i sitt CV att man bekämpar brott nattetid kanske
imponerar på många arbetskgivare. Men bör man verkligen
tillägga "I don't wear a cape yo, that shit is for PIMPS"?



3 kommentarer:

  1. Fan, plötsligt fick jag fetångest över mitt opersonliga och pretentiösa CV som jag slängde iväg till några tingsrätter häromdagen. Så mycket ballare att avsluta alla meningar med "shit"!
    Puss påre /Sara

    SvaraRadera
  2. Ångestladdat med CV. Sommarjobb ska vi nog iaf fixa, eller?? Här uppe verkar det inte finnas några vik. på primärvården.... Segt!

    SvaraRadera
  3. Sara: Visst vore det sjukt kul att åtminstone skicka ett sånthär CV till någon arbetsplats, kanske ett jobb som man inte jättegärna vill ha? :D
    Katrine: Jag har knappt sett ett enda sommarvik på primärvård, de verkar täcka upp för varandra.. :/ Förresten det är fest i Umeå den 3 Mars, planera in det =) Kram på er!

    SvaraRadera