21 feb. 2012

Har Umeå hamnat i klimakteriet?

Kära dagbok.

Idag är det töväder igen. Umeås väder pendlar från dag till dag från ca -15 till +2 grader vilket är något frustrerande. Mitt cykellås fryser nämligen varannan dag och igår kom jag på den (för stunden) briljanta idén att tina upp det med hjälp av varmt vatten. På vägen till iksu frös låset ännu hårdare än det någonsin gjort tidigare, och nu kanske du tänket att detdär hade ju vem som helst räknat ut, men nej! Där fick du tji. Alla ni som inte är så insatta i cykellås-problematik, varsågoda att lära er av mitt misstag.

Trots de irriterande plusgraderna är det dock väldigt fint väder i Umeå idag och jag har promenerat ner till stan för att leta efter solglasögon inför kommande resa. Det fanns dock inte så stort utbud av solglas som man kanske hade kunnat förvänta sig av en norrländsk stad i slutet av februari :-)

Dessa har jag sett på internet, vill ha!


Mina favorit-solglasögon, ett par dirty dogs som jag vann på en Back to the Beach-turnering för många år sedan är lite lite stora, och tenderar att ge sin ägare en ej så smickrande solglasögonbränna! Är därför ute efter en lite mindre och sportigare modell!

En mycket duktig vilt-fotograf kan få en bild
på den solskygga beachspelaren utan sina älskade
glasögon. Det krävs dock många timmars tålmodig väntan!



1 kommentar:

  1. Finns många andra bra och lite mindre modeller från Dirty Dog.
    http://beachstore.se/sv/55-dirty-dog

    SvaraRadera