13 feb. 2012

Hiphop och gym

Kära dagbok

Nyss hemkommen från gymmet, ikväll är det beach som gäller. Det är klart skönast att gå på gymmet på förmiddagarna, slippa köa till maskiner och vikter och slippa känna sig tanig bland alla byggare. På förmiddagarna är det mest bleka gymnasieelever och hurtiga pensionärer som håller en sällskap.

Klart roligast och mest peppande är ju att ha sällskap på gymmet, men om man inte har det (de flesta har ju faktiskt jobb eller skola) tycker jag det känns väldigt viktigt vad man lyssnar på för musik. Hiphop och r'n'b har ju alltid varit en stor favorit för mig! Det är skönt beat och får en att vilja orka detdär sista kilot eller den sista repetitionen.

Idag var det bl a en gammal favorit från Drake som hängde med!
Drake - Best I ever had

Top tre anledningar till att jag lyssnar på hiphop
  • 50% för att jag ÄLSKAR att se tjejer i bikini som skakar rumpan i min fejja när jag ser på musikvideos! (vem gör inte det..)

  • 40% för att texterna handlar om MIG! Hur jag ser ut när jag dansar, hur mycket artisten i fråga älskar mig, hur fin jag är, hur breda mina höfter är och hur snygg rumpa jag har.. etc. (c'mon alla gillar vi smicker;)

  • 10% för att jag är skitdålig på att rappa, och lyssnar jag på annan musik händer det lätt att jag sjunger med i texten och skapar en dålig stämning på gymmet. Detta undviks effektivt med rap!
Ha en skön måndag!

3 kommentarer:

  1. Den här bloggen kommer bli numero uno att kolla om dagarna ;) Grymt! Ser framemot detta.

    www.katrineboman.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Vad kul att höra :)
      Visst kommer du ner helgen 3-4 då Eklund och Johanna kommer?? Hade vart så kuul! :D
      Kram!

      Radera
    2. Ja jag hade tänkt det :)
      Kommer ner den 28-29 också då det står OM på schemat!

      Radera