22 feb. 2012

Föreläsning

Ikväll ska jag och övriga studenter vid Umeå universitet med elitidrottsavtal gå på föreläsning. Föreläsningen handlar om återhämtning och hålls av duktiga Michael Svensson som jobbar på idrottsmedicin i Umeå där de har hand om många av de stora svenska idrottsstjärnorna!

Lovar att skriva mer om vad han berättade imorgon!
Denhär boken har jag fått någon gång under min utbildning
och den har jag börjat bläddra i på senare tid. Finns bl a tabeller på hur man
räknar ut sin basalmetabolism, samt information om hur man bör äta om
man tränar mycket!

2 kommentarer:

  1. Jag antar att det står att choklad är en stor del av en elitidrottstränandes diet. ;-)
    Lycka till och njut i Brasilien.
    Kram Mirtha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garanterat! Njuter varje dag! ;-)
      Bor ni kvar i Karlskrona eller hur blev det? :)
      Kram!

      Radera