1 sep. 2012

Sköna dagar på Åland och varför man inte ligger på Cityterminalen..

Hej på er!

Nu sitter jag i min lägenhet i Oslo och har precis vaknat. Kom hit igår vid 22-tiden efter 14 timmars resande =/ Har fått lite rutin på det i sommar.
Jag spenderade drygt två härliga dagar på Åland med träning och match i kvalet. Tadva och jag fick möta Canada. Det var två hyffsat små tjejer, men som de spikade och servade. De fick mest poäng i serve, för övrigt var det ganska mycket spel om bollen, men som jag sa till Simon Dahl;  bollen gick ofta flera gånger över nät, bara det at Canada alltid vann dem till slut ändå :P

Kändes som en jämnare match än siffrorna visade (21-15, 21-12).
Kul som fan var det iallafall, och härliga träningar också, tack för det! Mycket sista-hänget-för-sommaren med stockholmstjejerna, tack för det! Vi skvallrade om i princip alla svenska beachspelare, tog sin lilla tid vill jag lova ;-)

Nu lite information om Cityterminalen som kan vara viktig för er alla. Jag spenderade nämligen ett par timmar där på väg till Åland, och hittade mig en finfin bänk att lägga mig ner och vila lite på. Efter ca 30 sekunders vila kommer dock en väktare och säger till mig att sätta mig upp. Jag frågar faktiskt -varför det?! Här har ni orsakerna..
  • Jag tar upp plats för andra resenärer (ok fair, men jag var typ ensam..)
  • Väktarna vet inte om jag lever eller är död. (WHAT!?)
  • Det är större risk att bli rånad om man ligger ner (tydligen?)
  • Det är större risk att man missar sin avgång (vilket tydligen väktarna ser allvarligt på).
Här kommer lite bilder från Åland som Jakob Birgersson tog på våra träningar och från matchen
Träning..

...med bruuuuudarna!

Tadva och jag = vunnen boll :P

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar