7 sep. 2012

Hei!

Det har nu gått en vecka sedan jag kom till Oslo. Jag har precis kommit hem från jobbet (7.30-15, hur nice är det??), min andra dag som sjukgymnast på Oppsal sykehjem. Idag fick jag besked om att jag kommer få jobba som sjukgymnast 100% september ut, vilket känns skönt. Kan jag fokusera på att komma in i de rutinerna innan jag börjar med något nytt.

Jag och den andra sjukgymnasten Sverre kommer bra överrens och har fina diskussioner om det ena och det andra på vårt lilla kontor =)
Sättet att jobba på och behandlingarna ser helt annorlunda ut än jag har sett någon gång i Sverige så det är roligt att pröva lite nytt. De använder sig inte av akupunktur, men jag hoppas kunna få introducera det snart! Borde kanske öva upp lite skills på lite friska personer utan blödarsjuka först :P

Igår var jag och tittade på en leilighet på andra sidan Oslo, dit jag ska flytta när Olle och Nicole sticker hem till Sverige igen. Ska dela lägga med två andra svenska tjejer och hyran är typ lägst i Oslo (3.500 var för en tvåa) så det känns nice! Skönt att inte behöva tänka mer på boende!
Ikväll ska Janne och jag ut o ta en öl!

Janne är en skickligt pen jente som jag bodde och tränade mycket med i Brasilien!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar