4 sep. 2012

Norsk effektivitet!

Här kommer lite uppdatering hur det har gått för mig i den stora staden Oslo :) Allting har gått väldigt bra och fort, jag fick jättemånga svar på mina ansökningar som jag skickade ut i helgen.

Fredag: Ankomst
Söndag: Utskick av "intressebrev" (detta var typ 5 rader om att jag var sjukgymnast men även intresserad av andra jobb, ex undersköterska).
Måndag: Blev kallad till 3 intervjuer, (bar mustach på en).
Tisdag: Fick 2 jobb, tackade ja till det ena, är vikarie på det andra.
Onsdag: Börjar jobba!

Ja, man har verkligen inte legat på latsidan!! Jättekul att det löste sig så snabbt med jobb! Nu ska jag allså jobba 50% som sjukgymnast (helt perfekt enligt mig som verkligen ville jobba med sjukgymnastik, men som oroade mig för lönen då man ej kan jobba kväll/helg) samt fylla upp de övriga 50% som undersköterskeassistent. Detta blir främst på helger och kvällar.

Vill jag dessutom jobba utöver det (norsk arbetsvecka är bara 35 h) kan jag ta extrapass på det andra stället.
Båda ställena är på ålderdomshem, så det känns ju skönt att jag redan har lite erfarenhet.

Nu är det bara ett boende som ska ordnas fr.o.m oktober.. Har kollat lite på norska blocket och det finns en del rum på 7 kvadrat för typ 5000 i månaden :P kuul! Någon som har tips så är ni välkomna!
Tyvärr fick jag inte mustach-jobbet. Det var något med "professionellt förhållningssätt..."
Aja, 2 av 3 är ju inte fy skam!! =)
Nu sticker Olle, jag och Nicole ut o spelar tennis i kvällssolen!
Kram på alla som hejjat på mig! =)

2 kommentarer:

  1. åh du gör mig sååå stolt! :)
    duktiga duktiga tjej!
    HEJA HEJA!

    /skellefteLisa:)

    SvaraRadera
  2. Lisa, min bästa Lisa =) Tack!
    Jag saknar dig! Hur hamnade vi så långt ifrån varandra? Vill prata med dig snart =)

    SvaraRadera