31 mars 2012

En trött och tacksam tjej

Häromdagen hade vi Karin som tränare för omväxlings skull! Det blev en lite annorlunda träning, men väldigt bra! Vi körde mycket sideout och mycket fokus på en spelare, vilket jag verkligen älskar! Ni som brukar träna med mig vet ju att min absoluta favorit vid spel är när ena spelaren får all serve i ett set och sedan den andra i nästa set. Det brukar ju nästan alltid vara så att i match får ena spelaren i laget all serve och det är därför viktigt att kunna avsluta alla bollar och att fortsätta hålla fokus! Så tack för den träningen!

Imorse var det blockbacksträning med Wesley, och som vanligt i slutet av veckan började det kännas rejält i benen! Är så frustrerande när alla anfall går i nätkanten, fdet är sjukt att det bara hänger på några centimeter! Anyhow, efter träningen gick vi till gymmet, käcka som vi är (det är bara öppet 8-12 på lördagar och stängt på söndagar så det var ett måste..) Blev att döda det sista som fanns kvar i benen så nu är det vila resten av dagen och imorgon!! Sweet!

När jag låg i poolen häromdagen -det är nämligen så att en liten kille brukar lämna sin batman-båt i poolen, och den är så sjuukt skön att liga och dåsa i mellan träningarna-, kom jag att tänka på en sak som jag är fruktansvärt tacksam över; jag har inte ont någonstans! Jag har inte ont i axeln, ryggen, armbågen eller fotleden, skador som jag brukar få tampas med då jag tränar mycket. Detta borde jag verkligen tack Gud för, men det tänker jag inte för han har faktiskt inte alls med det att göra. Det är inte Gud som gått och rehabat varenda dag detta året, det är jag!! :) Riktigt bra gjort av Malin Linde, tack Malin! Bra tjej är du!

Så, nog med peptalket! ;-) Tack alla för att ni följer min blogg, blir lika glad varenda gång jag loggar in och ser hur många som läser!

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar