6 juni 2013

Sverige, Sverige, fosterland (OBS, endast för dig med 10 generationer svenska förfäder).

Idag är det Sveriges nationaldag och som jag tidigare poängterat så är Sverige ett fantastiskt land. Förutom ett friskt klimat, gratis utbildning och ett sjukvårdssystem som många avundas (särskilt de utan papper) är vi ett av de mest jämställda land i världen (?) och vi har en social säkerhet som omfattar alla (de viktigaste personerna i landet).

Konstigt nog så finns det folk här i Sverige som skäms. Som inte vill visa upp för världen hur bra vi har det. Som inte vill dela med sig, eller låta folk få veta. De vill att bara vi svenskar ska få bo i Sverige, och resten av världen ska aldrig få ta del. Eller lära.

Är inte det lite som att köpa en riktigt riktigt fin klänning, och sedan bara ha på sig den när man är hemma? Och definitivt inte låna ut den till någon vars klänning har blivit sönderbombad, våldtagen, förföljd och mordhotad?

Dagen till ära gick jag in och läste lite på regeringens hemsida om integration och det var en syn vill jag lova. Här samlar nämligen Sveriges integrationsminister Erik Ullenhag "vanliga påståenden om invandring".

(Tydligen) vanliga påståenden om invandring

2. "Det pågår en massinvandring och om några årtionden kommer svenskar att vara i minoritet i sitt eget land"
Ja nu när ni säger det, så tror jag att senaste förslaget från regeringen är en ut, en in. Så tänk efter ordentligt innan du bokar dendär resan till Mallorca.

3. "De flesta så kallade flyktingar saknar flyktingskäl"
Min personliga teori är att de är golddiggers hela högen. Lite som svennebananerna gjorde under guldruschen till Amerikat. Fast nu handlar det mer om att få den enorma fördelen att bli trakasserad på gatan, leva i total ovisshet, inte ha tillgång till sjukvård eller någon social säkerhet. Och guldet, ja det är ju blåbär i Jämtland för 7.50:- i timmen det.
5. "Sverige är på väg att bli ett muslimskt land"
När jag tänker efter så känner jag faktiskt att jag inte bemöts med förståelse när jag vill ta uppehåll i träningen för att be. Och måste erkänna att mitt dåliga lokalsinne begränsar min förmåga att vända mig mot Mecka. Hmm, vad är det mer islam handlar om? Ja, det borde ni verkligen ta reda på nu när Sverige håller på att bli ett muslimskt land.


8. "För att ta över Sverige föder invandrare väldigt många barn"
Ja.. Eller... WHAT?????????

12. "På grund av invandringen anpassar sig Sverige till kvinnofientliga traditioner" 
Aah, klassiker!! Man kommer hem från jobbet, tar på sig sin kippa/turban/fez, slår frugan sönder och samman. Sedan tar man av den, ber om ursäkt och sätter sig ner och kollar på idol. För gammalt hederligt kvinnovåld, det är ju knappast svenskt.

16. "Invandrarna tar jobben från svenskar"

    1. Tusan med, jag hade ju verkligen velat ha detdär städjobbet/bärplockningsjobbet/fiskrensningsjobbet/övriga jobb med minimilön. Såklart någon jävla utlänning ska få det före mig! Skönt man ska till Norge och jobba snart. Där anställer de sannerligen inte några invandrare!


  • 17. "Det finns en tyst majoritet som anser att invandringspolitiken är en katastrof"


  • Och tro mig!! En vacker dag.. så kommer denna tysta majoritet att inse hur dumt det är att vara tyst och vi kommer få höra alla fantastiska, härliga, SMARTA argument för att inte ta hand om våra medmänniskor, för att inte bjuda in dem till det vackra vi har skapat och vi svenskar kommer leva lyckliga i alla våra dagar!! (Tills vi alla dör av inavel.)


  • Om du fortfarande känner dig osäker på vad en invandrare är, var de kommer ifrån och om deras planer verkligen är att ta över Sverige, (eller ännu värre, världen!) kan du läsa Eriks (ej alls patetiska, överflödiga och helt och hållet irrelevanta) lista med påståenden och svar.

    • Peace please!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar