13 juni 2013

Jag är verkligen inte bra på matte..

..men om man ska hålla på med beachvolleyboll kanske det nästan är en fördel. Ni förstår, när man börjar räkna på saker och ting såsom utgifter och inkomster, så är det ganska skönt att man innerst inne inte riktigt vet skillnaden på plus och minus, och definitivt inte har någon slags självbevarelsedrift i form av önskan om pensionssparande osv.

Utgifter 2013

Flygbiljett Brasilien ~ 10.000
Coach ~ 10.000
Boende/Resor ~ 25.000
Summa: ~ 45.000 (Och då har jag inte ätit eller haft fast boende på hela året.)

Inkomster 2013

Vinna Challenger = 100
Vinna valfri SBT-tävling ~ 0-500
Vinna SM = 0

Ok. För att gå +/- 0 denna säsong är alltså målet att spela och vinna ca 450 Challengers och snabbtänkt som man är räknar man ut att det blir ca 30 per helg. Rent spontant tänker jag då att vi får ju korta ner uppvärmningen mellan matcherna rejält för att ha möjlighet att hinna. 2-dagarschallengers känns direkt orimligt, och som ni säkert förstår har jag verkligen inte tid att stanna kvar och döma om jag råkar åka ut, då jag har 29 tävlingar kvar att spela på resterande timmar av helgen.

Vad gäller den svenska touren så kan jag direkt erkänna att jag aldrig vunnit en tävling. Däremot kom jag 3:a på en deltävling förra året och även på SM. Jag sålde téet och blommorna som jag vann då och tjänade på detta ca 53 :- så det kan vi ju dra av direkt.

Vinnarna glömde även kvar lite i sin pommacflaska som de fick spruta efter den ärofyllda vinsten och nu i efterhand inser jag ju att jag borde tagit med mig den och sålt den också, men jag befann mig i ett lyckorus och drack tyvärr upp den. Ja, ja, med facit i hand har alla rätt.

Så till denna säsongen så har jag några förslag på saker vi kan göra för att gemensamt förbättra vår ekonomi.
  1. Vi kan baka och de spelare som inte är på plan för tillfället kan stå och sälja bullar och fika bredvid arenan.
  2. Vi kan sälja bingolotter (eller ja, tvinga våra föräldrar att köpa 25 i veckan).
  3. Vi kan anordna SM i inomhusvolleyboll och ta orimligt hög anmälningsavgift som vi sedan stoppar i egen ficka.

Har du förslag på hur vi spelare (förutom att betala extremt höga anmälningsavgifter) tillsammans kan stärka ekonomin i den svenska proffstouren?
Maila mig på sporten.utan.framtid@hotmail.com
P.S är det någon som vill samåka resten av livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar