20 maj 2013

Om fulhet och andra existentiella ting.

Nu har jag äntligen kommit igång med gymmandet vilket är otroligt skönt! Fast jag är extremt svag just nu så när jag tänker efter så var det inte alls otroligt skönt, det gjorde nästan lite ont faktiskt.

Men en sak som är väldigt kul med att gå på gym, det är ju att spana på alla konstiga och fula människor (ja, jag dömer folk jag inte känner efter utseendet)!

De som är roligast att se på är ju biffarna och det är ännu roligare att se hur de älskar att se på sig själva! Men varför är de så himla fula? Alltså, jag menar ju liksom inte människan bakom, men varför har de så ful stil? I denna bransch mixas nämligen allt från långa militärbyxor och mankini-liknande linnen till frisyrer som hade fått självaste Raptor att blekna.
Jag menar ju såklart inte att detta inte är mumsigt att se på. Men om man nu gymmar så otroligt mycket,
vill man då inte klä sig i bekväma kläder och skippa de där  långa, ostretchiga militärbyxorna med skejt-dojjor till..?
Och linnet ser ju inte heller ut att vara multifunktionellt direkt.
På vissa är det faktiskt bara glajjorna som saknas.
Ibland blir jag faktiskt så chockad av all fulhet att jag måste stänga ögonen en stund. Då tänker jag istället på vilken underbar sport jag själv håller på med. Alla är så snygga! Det är väl fantastiskt?
Att man inte bara håller på med en sjukt rolig sport som dessutom ger en allsidig träning och en fet bränna, utan man behöver heller aldrig oroa sig för att få ont i ögonen av andras fulhet!

Det är kanske lättast att med bilder beskriva vad i helvete det egentligen är jag snackar om.
Malmö-snyggo
Brasse-snyggo!
Bollrädd-snyggo!
Vedhuggar-snyggo!
Landslags-snyggo!
Småländskt snyggo.
Ortopedtekniskt snyggo!
Faffe-snyggo.
SM-gulds-snyggo!!
Norrländska snyggon!
Dansk-snyggo!!
08-snyggo!
Siggelito-snyggo.
Underbetts-snyggo!
Men-är-det-rimliiigt?-snyggo!
Ungochlovande-snyggo!
Ja, och om det är någon där ute som vill ha hjälp med hur man enklast blir snygg
på bild, så är ni välkomna att maila mig!
Jag kan av egen erfarenhet säga att det handlar om att effektivast dölja sina mindre smickrande sidor.
Vi ses på beacheeen!

1 kommentar: