4 apr. 2013

Kära dagbok

Idag har jag läst ut boken "Det du inte såg" av Patrik Sjöberg. Det var en bra bok.
En annan bok som jag har hört är väldigt bra är Bibeln. Den är skriven för många herrans år sedan av en kille som hette Jesus. (Eller egentligen var det väl en massa olika gubbar som bidrog med diverse krönikor, men ja, det blir lättare för alla om vi säger att det var Jesus.)

Det är många som säger att Bibeln är en himla bra bok, men eftersom det var ganska länge sedan den skrevs så kan det ju finnas lite olika saker i den som kan vara svåra att förstå sig på. Rickard Söderberg är en av dem som precis som jag är nyfiken och vill veta mer om Bibeln.

Hur ska man tänka? Vad ska man göra? Och kommer folk som är mindre insatta verkligen att förstå?

Rickard understryker här flera av de saker som kan kännas svårtolkde
Men det viktigaste vi behöver veta om kristendomen är ändå att om du råkar göra fel så finns alltid syndernas förlåtelse.
Syndernas förlåtelse fungerar lite som när man var liten och det blev game over i TV-spelet. Du startar ett nytt spel och får helt enkelt en ny chans. Precis som i spelet kan detta utnyttjas oändligt många gånger.  Var noga med att försöka att inte hamna i helvetet bara. Det vet jag inte riktigt hur man gör, men ska skriva om det när jag kollat upp det.

Lycka till, sinners!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar