2 aug. 2013

Det ska delas ut medaljer..

..och några av er vet säkert att jag ska spela SM med Hiske Van Duinen a.k.a blocket från Nederländerna!

Hur som helst, att jag ska spela med en av Sveriges största blockare innebär ju även att jag kommer axla rollen som försvarsspelare! Och det är här jag har en fråga.
Vad gör man?

Tidigare i min karriär som blockare har jag ju sprungit, hoppat och blundat. Går denna metod att tillämpa i försvar? Det är just den sista biten där som kanske mest har lett till att jag inte riktigt har koll på vad försvaret egentligen gör. Står man stilla? Springer man? För vilket av det man än väljer så känns det oftast som att man borde gjort det andra.
Anledningen till min grandiosa solglasögonbränna
är att jag inte vill offentliggöra att jag blundar i block.
Min oförmåga att se på andra sidan när jag anfaller kanske också har bidragit till denna okunnighet om försvarsråttan. Var står den? Vad gör den? Och hur orkar den?
Men jag tänker att något kan man alltid hitta på.

Saker att göra bakom Hiskes block:

1. Ta en kaffe
2. Vara hurtig och köra lite aerobics!
3. Sätta sig ned och läsa en bra bok.




Lycka till nu allihopa! (Med att komma förbi vårt dubbelblock.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar