6 aug. 2013

SM etapp 1

Kära bloggläsare! Idag kommer det komma ett litet volleybollinlägg om hur det gick på SM etapp 1 som spelades i helgen, så ni som skiter fullständigt i det, ni kan sluta läsa nu!

SM gick som bekant i Falkenberg och började helt i SVBF’s stil, med kaos. Tekniskt möte kl 9.00 lördag morgon med lottning av grupperna. Tyvärr hade de glömt bort hur man lottade åttondelarna så alla lottades mot alla. Det var trevligt =)

Hiske och jag var rankade som 4 i tävlingen och fick en tuff grupp. 2:a lag var Fanny/Vickan från Umeå, 3:orna Jenny Lindqvist/Matilda Aguilar från Stockholm samt 4:e laget Sara Cavretti/Angelica Sörensson från Örebro. Sara och Angelica var det enda laget i damturneringen som tog sig till åttondelsfinal från att ha varit fyror i gruppen, och spelade där en riktig rysare mot Åsa/Carro Alderblad, där de tyvärr drog det kortaste strået.
Vi var supertaggade och redo för bra matcher. Det var nog kvällsmatchen på lördagen mot Fanny och Vickan som blev den mest välspelade. Jag slet allt jag kunde i försvar och hade upp en hel del, trots att de båda Umeåtjejerna får till bra vinklar tack vare sin längd. Hiske blockade som en vägg, som vanligt! Efter att ha tappat övertag 19-16 till 20-20 tog vi hem första set med 22-20!! Andra set blev lite stabilare, vinst med 21-17.

Även övriga gruppmatcher vanns med 2-0, precis som åttondelen mot Kajsa Flodberg/Sophie Bjellerup, MBC.
VI ÄR I SM-SLUTSPEL!!!

Jag har åkt tillbaka till världens ände, Karlskrona, för att jobba min sista vecka som sjukgymnast här, samt träffa släkt och vänner för sista gången på ett tag. Efter slutspelet i Malmö blir det återigen Göteborg för ett tag framöver och sedan tänker jag flytta någonstans, jag har inte bestämt vart. Kanske någonstans där medeltemperaturen är 25 grader, eller medelinkomsten 40.000, vi får se.
Umeå var överallt under SM och har totalt 9 spelare i slutspelet!!!
Kom och se på slutspelet i Malmö 9-11 augusti eller streama matcherna live på volleykanalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar