1 juli 2013

Det verkar vara jobbdags

Ja. Ni läste rätt! Malin Linde - bloggare och sjukgymnast, har börjat jobba.
Och det kanske inte är sådär jättefantastisktmegakul när alla andra går på semester, men jag har åtminstone kunnat peka och skratta åt alla som har jobbat de senaste 6 månaderna medan jag har chillat.

Men som vi tidigare konstaterat så är det en bloggares uppgift och förbannade PLIKT (tror jag) att förmedla positiva känslor. Så om ni vill det eller ej, här kommer en lista på vad som är sjukt bra med att jobba!

  • Man får gå upp så tidigt på morgonen att inte ens fåglarna har börjat med sitt sjukt störande kvitter som annars förstör ens sovmorgon. De jävlarna.
  • Om det är dåligt väder kan man skratta inombords och hytta med näven åt folk med semester, och är det fint väder kan man skratta inombords och hoppas att alla man känner (med semester) bränner sig i solen så att det gör ont när de duschar!
  • Man kan skita i träningen efter jobbet och säga att man har haft en tuff dag på jobbet, fastän inte en jävel bryr sig om det. (Inte jag då kära läsare, jag skiter aldrig i träningen.)
  • Man har en hel dag på sig att planera vad man ska göra de resterande 3 vakna timmarna man har kvar efter jobb och träning.
  • Man får komma hem från jobbet.
Äsch det kanske inte blev så positivt. Men här kommer en bild på en hund i korvbröd iallafall.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde bloggen var ditt jobb?!!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja hur skönt hade inte det varit! Men hade nog inte kunnat leverera under sådan press ;-)

      Radera