5 dec. 2012

Kära dagbok

Eftersom jag ser ut som en vilsen kattunge när jag är på gymmet så blev jag i förra veckan erbjuden en gratis PT-timme!
Det är en väldigt söt PT som jobbar på Fresh Fit där jag tränar och han sa att han tyckte att jag såg så uttråkad ut att jag kunde behöva lite nya roliga övningar att göra, tack för det!! :)

Efter tre års klämmande, undersökande (och gissande?) på sjukgymnastutbildningen tycker jag att jag har ganska bra koll på min kropp och den har analyserats mer än en gång kan jag lova! Jag har väldigt stor sidoskillnad i båda styrka och smidighet, som de flesta andra idrottare.

Detta var något som blev väldigt tydligt idag! Stackars Blake försökte få mig att göra frivändningar med vikt i en hand, men jag klarar inte av att gå ner i knäböj utan att släppa hälen från golvet på grund av stelhet i vaderna. Självklart är detta något jag försökt att ordna till men ännu inte lyckats med, speciellt inte i högra fotleden där jag har en gammal skada. Ska dock jobba med detta ännu hårdare då jag mister väldigt mycket i styrka då rörelseomfånget inte blir optimalt!

Hur som helst, det var en rolig och lärorik timme och nu har jag massa nya ideér för hur jag ska kunna utveckla min träning ännu mer, tack för det!

De flesta har kanske upplevt människor som inte har full självinsikt och hur svårt det är att förklara för dem hur de ser ut, när de i spegeln ser en helt annan människa än den vi andra ser.
Jag har därför försökt teckna en liten bild av vad det är jag ser i spegeln (jag vet, på vissa ställen är bilden mer än smickrande.. ;-)


1. Starkare i vänster ben p g a upphoppet i anfall med mer tryck på vänster ben (och
ev för att jag spelar på vänster sida).
2. Starkare i vänster sida av bålen p g a rotationen åt vänster i spike-rörelsen.
3. Starkare i höger arm och skuldra p g a serve och spike med höger arm.
Det kanske är så att det är exakt detta även ni andra ser när ni tittar på mig, men snälla säg det inte högt för då börjar jag gråta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar