16 dec. 2012

December

December är en sjukt bra månad. Till skillnad från sketna månader som oktober och november så är december en härlig månad. Allt händer! Julbord, namnsdag och födelsedag. Advent och lucia, jul och nyår. Det hinner liksom inte bli tråkigt! Och sedan helt plötsligt är det januari och man ska börja banta igen. Men det tar vi en annan gång.

Igår firade jag min bursdag. Jag vet inte riktigt vad burs är för något (kanske någon slags wordgame med birth?) Jag fyllde år helt enkelt.
Min sambo Tilda och jag firade med att gå ut på afterwork i fredags och blev fast på en skitmysig (billig) liten pub nere vid fashionabla Aker brygge i Oslo. Spriten flödade vilt må man säga och med en sjukt snygg bartender från australien var ju kvällen dömd att (miss)lyckas! Det slutade med en hög borttappade kläder, brinnande shots, tårtätning mitt i natten och en ångerfull lett! Man ska inte bråka med mig när jag är full det är ett som är säkert.
Tack för en riktigt trevlig kväll allesammen! =)

Igår blev det lite förfest och sedan bowling med 2 kollegor. Jag var inte riktigt i form men gentlemens som de är lät de mig vinna sista rundan iaf. Jag älskar att jag verkligen inte bryr mig om hur jag vinner, bara jag får vinna! =)

En händelserik helg helt enkelt, och nu mår man ju som man förtjänar, men det är mindre än en vecka kvar tills jag är hemma i lyckeby så jag tror jag ska stå ut.

Klem på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar