1 juli 2014

Swedish Beach Tour Umeå

Till helgen var det dags för sommarens första stopp på Swedish Beach Tour!
Rådhustorget i Umeå fylldes med beachvolleyentusiaster och arrangemanget var fläckfritt. Fantastiskt att komma "hem" till en sådan tävling!

Sjukt bra jobbat av IKSU Beach, och kanske främst Caroline Eklund och Viktoria Aktell. Tusen tack!

Dock gick ju inte denna tävling helt smidigt för min egen del.. På måndagen läggs min partner in på sjukhus för att operera blindtarmen. Umeådeltävlingen är en av få som börjar redan på torsdagen och tävlingen har dessutom 16 tävlande lag istället för 8, vilket innebar att det skulle bli svårt att få tag i en ersättare!

Men med lite tur fick jag med mig brommatjejen Matilda Aguilar! Vi spelade mot varandra under SM-gruppspelet förra året, för övrigt har vi nog knappt setts förut, med tanke på att hon mest spelar i Stockholm och jag mest i södra Sverige. Men jäklar vad vi kämpade, och vi gav bland andra meriterade Tora och Rivia en riktig match på CC! Tyvärr slutade den med förlust 16-14 i tredje set, men vi var riktigt nöjda med vår insats!

Efter avslutningfesten (som satt kvar i kroppen mer än 1 dag) var det dags att ge sig av söderut och ladda inför nästa tävling.

Helsingborg är det som står värd för denna etapp av SBT och det är Anniken som står vid min sida denna gång. Ska bli otroligt spännande och roligt!

Matilda under sin sverigetourdebut!!

Jag med mina bitches.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar