13 feb. 2014

Kära dagbok

Vi har börjat komma in mer och mer i träningsläger-livet! Dagarna ser rätt lika ut, idag hade jag morgonträning kl 8.00. I eftermiddag är det dags för gym, så det är viktigt att äta ordentligt. Jag har ju aldrig varit en sådan person som kan äta massvis, blir istället hungrig hela tiden. Eftersom jag kommer hem från morgonträningen mellan 10-11 känns det lite tidigt för lunch, så jag brukar köra lite pasta som "brunch". Lunchen blir vid 13 och gymmet ca 15.

Har ofta ganska lyxiga träningar där allt fokus är på mig, coachen och exempelvis de brasilianska tjejerna passar, tar emot eller plockar ner boll och jag kan lägga all fokus på tekniken. De kör ganska många pass så de har tid att köra några extra med lite mindre bolltouch vilket är ganska nice för mig!!

Igår vilade jag eftersom jag skadade mig lite i arslet i tisdags. En viss Martin körde sin "Appelgren special" och jag sulle löpa på en kort serve. Självklart blev det perfekt tekniskt mottag och jag gick ner i  ett utfallsteg, bollen kom dock lite vid sidan av mig och jag vred till och sträckte (muskulus gluteus medius pars posterior?) till röven. Gör fortfarande lite ont vid inåtrotation så det blev kontrollerad teknikträning idag.

Varför skadar jag mig så mycket på senaste tiden?
Jag menar.. jag har ju alltid vart den skadade typen, jag tror aldrig att jag gjort en säsong utan att ha ont någonstans. Men på senaste tiden har det blivit såna jävla tantskador! Typ muskelbristningar och sånt som man får i medelåldern. Jävligt störande!

Överbelastningsskador, skelettskador och sånt hardcore känns ju svårt att undvika, men liksom sträckningar..? Kom igen! Är jag så gammal??

Men antar att om 40-åringarna ska hävda att 40 är det nya 20, så får väl någon axla rollen som 40-åring? =(

Aja, vi hörs snart igen om inte jag snubblar och bryter lårbenshalsen!

Tur man har lite seriös erfarenhet av geriatrik.
Kanske dags att börja stretcha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar