4 okt. 2015

Hej på er era fula fän!

Det var länge sedan. Anledningen till att jag inte skrivit på länge är att jag tycker att mitt liv har varit extra tråkigt, men eftersom många av er önskar att jag ska börja igen tar jag det som att era liv är ännu tråkigare. Men nog om er! Denna bloggen är ju ägnad helt åt fenomenet Malin Linde och mitt fullständigt fabulösa bloggliv! 

Det jag har tillryggalagt under ”sommaren” är beachsäsong 2015. Tror många av er håller med mig när jag undrar om man någonsin varit såhär blek i oktober? Tur man åkte till Brasilien och fick sig lite sol, annars hade man väl både blivit benskör och tappat håret och allt vad som sker när man inte får se solen! (Källa: Gollum.)

Beachvolleyboll har det likaväl blivit, och en hel del annat också! Eller inte en hel del, men en del. Eller inte en del, men en grej gjorde jag väl ändå? Jag var på dop! Eller vafan det var nog förra året.
Ja, okej, men ni förstår ju hur det kan vara stressigt att hinna med allt när man är ledig.
Man hamnar liksom i pensionärsmode och blir typ:
-Nää, på tisdag har jag redan ett tandläkarbesök kl 8.00 så den dagen är fullkomligt fullbokad! (OBS! Läses med mormorsröst.)

En till sak som har hänt sedan sist är att jag har åldrats. Mycket.

Saker som hänt mig senaste året som bara händer gamla människor:
  1. Jag har skaffat jobb
  2. Om jag ska beskriva känslan i min kropp så är det den jag tänker mig att en dinosaurie har. Den har först dött ut, sedan legat i sediment 100 miljoner år (obs, faktafel), för att sedan grävas upp och klistras ihop av någon galen vetenskapsman
  3. När jag köper jeans är det en storlek större för varje gång
  4. Bebisar har helt plötsligt börjat vara söta och ses inte längre som ett generellt straff mot mänskligheten
  5. Det är en jättestor grej att gå till frisören. Har inte kommit så långt att ja bokar tid i förväg än, men hittills har Martin och annat löst folk klippt mig, så det är ändå ett stort steg att faktiskt klippa sig hos en utbildad frisör.
  6. Jag köpte Marianne sist jag var på Hemköp. Marianne!!
  7. När jag har ont någonstans så undrar min pojkvän främst om det beror på ålder.


Imorgon: Vad som helst som är roligare än detta inlägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar