23 okt. 2013

Kära dagbok

Börjar du också känna höstångesten komma krypandes? Påverkas du av att dagarna blir kortare, regnet blötare och baksmällorna längre? Har du som jag alltid trott att sann lycka och ett värdigt liv endast är förunnat bloggare, mediaprofiler och amerikaner?

Det trodde jag som sagt också under en lång tid (varför tror ni egentligen jag startade en jävla blogg?) men nu har jag glädjen att presentera för er kära (kvinnliga) läsare, att så är inte fallet! Till och med du är värd ett (någorlunda) lyckligt och meningsfullt liv (killar, jag ber om ursäkt, ni är tyvärr bortom räddning om ni inte startar en blogg).

Det har nämligen bevisats i vetenskapliga studier exakt vad som krävs för att en kvinna ska känna äkta lycka.

Recept på kvinnlig lycka:
1. Shopping (lyxiga kassar inkluderat)
2. Take-away kaffe
3. Bakelser
4. Fina kläder som är "style very"

Men ni känner ju mig kära läsare, det är inte alltid hissen går ända upp. Alla hästarna finns inte i hagen. Staketet är helt men grinden står öppen. Och på grund av denna minst sagt svårdiagnosticerade åkomma, är det trots den fina vägledningen inte alltid så lätt för mig att finna lyckan.

Därför kunde jag inte stå emot att köpa denna tröja som illustrerar exakt vad kvinnor blir lyckliga av.

Med citat som "Happiness", "Style very" och"She is as happy as can be" är det svårt att missa budskapet.
Detta innebär alltså att vi alla borde kunna känna äkta glädje!
Lycka till med er lycka nu kära ni, och glöm för Guds skull inte att bra självkänsla kommer utifrån.

Puss puss!

1 kommentar:

  1. Jag blir så förvirrad, fanns denna i en affär? Asså, på riktigt? Fin jue...

    SvaraRadera